[quote=Sharingansama][quote=nukenin du 42][quote=gaara-no]Fairy Tail ? OMG la copie de One Piece ?[/quote]
Si je ne me trompe pas Fairy Tail est une copie de Rave (ou Rave Master). Ou alors il sont fait par le meme auteur.
A.R.G.M.E.N.T.A.T.I.O.N.[/quote]
C'est le meme
ensuite gaara-no a tu une preuve que Mashima n'as pas ete l'assistant de Oda et oui les chiffres sont la One Piece est le manga le plus vendu au monde mais ce veut juste dire que c'est le plus connu et franchement entre un remix de DBZ a la sauce pirate et un manga comme disons code geass il est clair que ca sera Code Geass pour ma poire car One Piece et tout les autres sont trop classique a mon gout[/quote]
[quote]So the Internet has been ablaze with enthusiasm for Fairy Tail, which has already proved itself a major force in manga in its first week of release.
But in addition to the chorus of kudos and plaudits, we couldn’t help but notice one very persistent theme in our readers’ comments: that Hiro Mashima’s “Fairy Tail” bore some resemblance to Eiichiro Oda’s “One Piece.” [b]It was soon being supposed, both suddenly and widely, that there was a very good reason for this: “But of course! Mashima used to be Oda’s assistant.” A plausible theory–but as it turns out, like more than a few things found on the Internet, not wholly supported by the facts.[/b]
(Ca c'est ce que tu dis en fait)
[b]According to Mashima’s publisher, Hiro Mashima was not only never Eiichiro Oda’s assistant–he has never served as an assistant to any artist at all.[/b] Mashima has pretty much been a superstar from the beginning–and from a startlingly young age. Born in 1977, Mashima has already crammed several careers of comics creation into a short period: 35 volumes of his first blockbuster, Rave Master, the new sensation Fairy Tail, simultaneous with a new series for Kodansha’s Shonen Rival , Monster Hunter.[/quote]
[u][b]Source:[/b][/u]
[url]http://activeanime.com/delreyblog/?p=129[/url]
Et j'ai vérifié sur d'autres sites; Mashima n'a jamais été l'assistant de qui que ce soit 
Dernière modification par ~_Pride_~ (14-04-2011 17:30:02)